Tech
A keresőoptimalizálás története

A keresőoptimalizálás története

A Google feltörekvésével egyszerre jelent meg a keresőmarketing is. Kéz a kézben járnak, hiszen maga a Google tette indokolttá és lehetővé ezt a fajta marketing technikát.

A vállalkozásoknak pedig kapóra jött ez a lehetőség, hiszen ezáltal a hirdetéseik a többi reklámfelületnél sokkal hatékonyabban működik. Mivel ennek köszönhetően a termékeik vagy szolgáltatásaik pontosan a célközönséget érik el, és a keresés, vagyis pontosan az aktív érdeklődés pillanatában, ezért megéri nekik ezt a módszert választani. Ezért megugrott a Google keresőben hirdetők száma.

Ezzel egyidejűleg pedig egyre drágábbá váltak a hirdetések a licitalapú árképzés miatt. És így született meg a keresőhirdetések olcsóbb és kivitelezhetőbb megoldása, a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálást használva már nincs szükség külön hirdetésekre, mivel a természetes találatok között jelenik meg a vállalkozás weboldala, amit népszerűsíteni szeretnének.

Tehát elmondható, hogy a keresőoptimalizálás eredetileg költségcsökkentő marketing eszközként indult el pályáján. Viszont gyorsan túlteljesített a várakozásokon, ezért népszerű lett betörése a marketing piacra. A keresőoptimalizálásnak köszönhetően sikeresebben tudnak hirdetni úgy, hogy nem is kell direktbe hirdetni.

Mivel a Google felhasználók alapvetően nagyobb bizalmat szavaznak a minőségi természetes találatoknak, és ezért gyakrabban is kattintanak ezekre, mint a hirdetésekre, ezért is sikeres a keresőoptimalizálás módszere. Ha szeretne a keresőoptimalizálással élni, és sikerre vinni vállalkozását, keresse fel a marketingkalkulator.hu oldalát, ahol részletesebb tájékoztatást kap a működéséről!